loading...
گچساران کلیک
جدیترین مطالب،استخدامیها و آموزشهای تصویری را در ایمیلتان دریافت کنید

برای دریافت جدیدترین مطالب و آموزشها و همچنین خبرها و استخدامیها فقط کافیست ایمیلتان را در کادر زیر وارد نمایید و در "خبرنامه گچساران کلیک"عضو شوید.بصورت اتوماتیک ایمیلی از طرف ما برایتان ارسال خواهد شد که حاوی لینکی است.باکلیک برروی آن لینک شما نیز به جمع هزاران عضو خبرنامه ما میپوندید.



Enter your email address:

Delivered by gachsaran.rzb.ir

کاربران عزیز گچساران کلیک 25 درصد تخفیف دامنه دات کام به مدت محدود


جهت ثبت سفارش خرید دامنه بین المللی دات کام از شرکت برتینا (تنها شرکت سفارش شده ایرانی در سایت ماکروسافت) و برخورداری از تخفیف گچساران کلیک ،ازطریق لینک های زیر و یا کلیک برروی بنر بالابراحتی میتوانید اقدام نمایید..ضمنا امکان ثبت و خرید دامنه توسط کارشناسان ما وجود دارد.جهت مشاوره خرید و یا طراحی سایت و سئو ... با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
لینک خرید دامنه دامنه دات کام
لینک خرید هاست و دامنه 
تلفن مشاوره و طراحی سایت:

09362022458
09034669668

آخرین ارسال های انجمن
alijam بازدید : 1505 دوشنبه 29 اسفند 1390 نظرات (9)

بررسي مک‌‌پرو اپل
آشنايي با قدرتمندترين رايانه روميزي
شاید خيلي از ما هیچ‌گاه یک Mac Pro اپل را از نزدیک نبینیم، اما خواندن درباره قدرتمندترین رایانه رومیزی اپل مطمئنا جالب توجه است و دانستن خصوصیاتي که این رایانه را لایق چنین لقبی کرده، خالی از لطف نخواهد بود.

شرکت اپل، امروزه برترین دانش و آگاهی را برای كاربران گجت‌های الکترونیک خود دارد، اما همیشه این‌گونه نبود. وقتی شرکت اپل در سال 1976 بنیانگذاری شد، تمرکز خود را روی فروش مادربرد قرار داد. این مادربردها از طرف کاربران حرفه‌ای تکنولوژی سفارش داده می‌شد. با اين كه Mac Pro (مک حرفه‌ای)، قدرتمندترین رایانه رومیزی اپل، راه درازی را از یک مادربرد صرف طی کرده، اما هنوز ویژگی سفارشی بودن آن باقی است. مک‌‌پرو با گزینه‌های قابل تغییر برای حافظه، فضای دیسک سخت و توانایی برای شخصی‌سازی و گسترش سخت‌افزار و نرم‌افزار خود، ارائه شده است.

بنابراین، مک‌‌پرو برای چه کسی مناسب است؟ آیا متوسط کاربران خانگی رایانه به ارسال ایمیل با سرعتی برابر سرعت نور نياز دارند؟ آیا کابران هدف‌گذاری شده مک‌‌پرو اندکی بیش از متخصصان هستند؟ به گفته راب گریفیث از مجله Macworld، مک‌‌پرو یک محصول مناسب و عمدتا جذاب برای کسانی است که به ذخیره‌سازی، توسعه و حافظه بیشتر از آنچه به طور متوسط رایانه‌های رومیزی به شما ارائه مي‌كند، نياز دارند؛ اشخاصی مانند طراحان گرافیک، تدوینگر فیلم، مهندسان و مانند اینها. اما كاربرانی نیز وجود دارند که انگیزه اصلی‌شان سرعت است. با توجه به حیطه گسترده کاری مک‌پرو، شما تصور خواهید کرد که مک‌‌پرو سریع‌ترین مک در بازار است؛ اما آیا واقعا این طور است؟

جواب این سوال هم بله و هم خیر است. برای متوسط كاربران، مک‌‌پرو وسیله‌ای فراتر از نیاز است. با استفاده از iMac سریع‌تر از همیشه خواهيد بود. اگر برای کارهای بسیار تخصصی و نرم‌افزار‌هایی مانند high-end از مک‌‌پرو استفاده ‌کنید واقعا تفاوت را خواهيد ديد.

اگر فقط ذخیره‌سازی اضافی، حافظه و انعطاف‌پذیری لازم جهت توسعه برای کار شما ضروری باشد، شما می‌توانید براحتی هزینه خرید یک مک‌‌پرو را بپردازید، در غیر این صورت فاكتور فروش یک مک‌‌پرو برای شما وحشتناک خواهد بود! قیمت مک‌‌پرو بسیار وابسته به گزینه‌هايی است که شما می‌خواهید، اما قیمت پایه‌ای‌ترین پیکربندی از حدود 2500 دلار شروع می‌شود. البته با setup قدرتمندتر، قیمت پايه از 5هزار دلار خواهد بود. اگر شما مک‌‌پرویی با قدرتمندترین پردازشگر، دیسک سخت و فضای حافظه سفارش دهید، قیمت آن می‌تواند از 15 هزار دلار فراتر برود. با توجه به این‌که iMacهای ارزان‌قیمت‌تر نیز موجود است، خرید مک‌‌پرو برای متوسط کاربران بی‌معنا خواهد بود.

مک‌‌پرو بحث در زمینه تكنولوژي فن‌های hard-core (هسته سخت) و حرفه‌ای را مطرح كرده است. نوامبر 2010، اپل اعلان کرد برای پشتیبانی از سرور مک‌‌پرو و مک مینی، سرور ایکس را قطع کرده است. سپس ژوئن 2011، اپل نسخه جدیدی از نرم‌افزار محبوب ویرایش فیلم خود، Final Cut Pro X را ارائه كرد که باعث طرح بحث‌هایی شد. منتقدان این نرم‌افزار معتقد بودند نسخه جدید آن بیشتر مناسب افراد آماتور است تا فیلمسازان حرفه‌ای. تنها زمان خواهد گفت اپل در آینده چگونه با مشتریان حرفه‌ای خود رفتار خواهد کرد.

مشخصات مک‌‌پرو

دقیقا مک‌‌پرو چه چیزی را در اختيار شما قرار می‌دهد؟ دانستن مشخصات فناوری یک رایانه می‌تواند شما را در انتخاب مدل درست آن یاری کند، بنابراین با خصوصیات ظاهری شروع می‌کنیم. تا آنجا که به فضای فیزیکی مربوط می‌شود، مک‌‌پرو کوچک نخواهد بود؛ بیش از 20 اینچ (50 سانتی‌متر) ارتفاع و 8 اینچ (20 سانتی‌متر) عرض و تقریبا 
19 اینچ (5/47 سانتی‌متر) طول دارد. وزن آن مستقل از نوع قدرت پردازشی که شما انتخاب می‌کنید حدود 40 پوند (18 کیلو گرم) است، در حالی‌که کوچک بودن یک خصوصیت خوب برای رایانه است، مک‌‌پرو به دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌های گسترده‌اش یک استثناست.

اجازه بدهید با سیستم‌عامل و پردازشگرها شروع کنیم. سیستم‌عامل مک‌‌پرو ایکس لاین(X Lion) مبتنی بر سیستم یونیکس است. تعدادی پیکربندی برای انتخاب وجود دارد. 4 مدل اصلی: 4، 8 یا 12 هسته‌ای، بعلاوه گزینه سرور. تمام این 4 ماشین (که می‌توان خصوصیاتشان را سفارش داد) با پردازشگر Xeon اینتل ارائه می‌شود.

خصوصيت بعدی، ذخیره‌سازی و حافظه است؛ ظرفیت دیسک سخت برای تمام مدل‌های پایه یک ترابایت است بجز مدل سرور که با 2 ترابایت ارائه می‌شود. بالاترین حد برای هر چهار مدل 8 ترابایت است و برای حافظه، مدل 4 هسته‌ای دارای 3 گیگابایت، 8 و 12 هسته‌ای دارای 6 گیگابایت و سرور دارای 8 گیگابایت حافظه است. مدل 4 هسته‌ای می‌تواند تا 32 گیگابایت حافظه داشته باشد، هر سه مدل دیگر تا 64 گیگابایت حافظه را پشتیبانی می‌کند.

قابليت مهم بعدي گرافيك است. اين قسمت كمي تخصصي است؛ بنابراين فقط به این نکته اشاره می‌کنيم که مک‌‌پرو می‌تواند وضوح دیجیتال برابر با 2560 در 1600 پیکسل را پشتیبانی کند. برای آنالوگ بالاترین حد 2048 در 1536 پیکسل است.

نرم‌افزارهای مک‌‌پرو

علاوه بر سیستم‌عامل ایکس لاین، مک‌‌پرو با iLife و مجموعه‌ای از نرم‌افزارها شامل iDVD، iMovie، iPhoto، iWeb و Garage Band عرضه می‌شود. اما تعداد زیادی گزینه نرم‌افزاری قابل دسترس برای مالکان مک‌‌پرو وجود دارد. نرم‌افزار Final Cut Pro در عرصه تجارت فیلم برای خود نامی کسب کرده است. دیگر نرم‌افزارهای اپل شامل Aperture ، برنامه مدیریت عکس و Logic Studio براي نوازندگان امکان نوشتن، ضبط، ویرایش و میکس موسیقی را فراهم مي‌كند.

تعداد زیادی نرم‌افزار غیر اپل، با درجه حرفه‌ای در بازار وجود دارد. ادوبی(Adobe) در زمينه‌ای که دیگر تولیدکنندگان احساس نگرانی می‌کنند جای پای محکمی دارد. مجموعه‌ ساخته شده توسط ادوبی شامل آرایه وسیعی از محصولات وابسته به طراحی مانند فتوشاپ، ایلوستریتور(Illustrator)، این‌دیزاین(InDesign) و دریم‌ویور(Dreamweaver) است؛ نرم‌افزارهايی كه به عالی‌ترین صورت از عهده ذخیره‌سازی فوق‌العاده، حافظه و توانایی پردازش مک‌‌پرو برمي‌آيند.

از جهت فنی، Mathematica ، یک برنامه محاسباتی است که توسط حرفه‌ای‌ها در صنایع مختلف، از هواپیمایی تا داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه نه تنها با اعداد سروکار دارد، بلکه به کاربران اجازه می‌دهد تا جریان کار را توسعه دهند و مدل‌های جدیدی تولید کنند. برای توسعه و مدیریت پایگاه داده، FileMaker Pro وجود دارد، که شما می‌توانید FileMaker Server را به آن اضافه کنید. نرم‌افزار FileMaker Server کمک می‌کند تا امنیت اطلاعات در شبکه‌های رایانه‌ای حفظ شود و همچنین اطلاعات را به‌روزرسانی می‌کند.

مطهره وجیهی

منبع: www.homestuffworks.com

alijam

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سمیرا در تاریخ 1348/10/11 و 17:22 دقیقه ارسال شده است

قوبونش بشششششششم.خدابیامرزه جابزو چی ساخت.

این نظر توسط حبیبی در تاریخ 1348/10/11 و 15:20 دقیقه ارسال شده است

من خودم فروشگاه ونماییندگی فروش دارم گچساران.شمارو هم از طریق اقای بخشایی اشنا شدم .والا خوبه همین اخبار گچسارانو میفرستین به ایمیلم.اگه همینجور ادامه بدین خوبه.یه هدیه یا کارت هدیه چیزی با مسابقه بزارید فقط برا گچسارانی ها .اگه مارم به عنوان یه بازاری قبول دارید .و دارند حاضرم همکاری کنم والا .بده یه وب مخصوص بچه ها گچساران داشته باشیم .حتی باید اخبارو یا وب و اینا رو از جاها دیگه بگیریم؟برید یه سر به کازرون بزنید!!خسته نباشید

این نظر توسط ka در تاریخ 1348/10/11 و 15:14 دقیقه ارسال شده است

ka dameton jiz.bazia kolan dargiran ba khodeshon.mizashtin adrese webesho binim cheye

این نظر توسط گله داران در تاریخ 1348/10/11 و 15:12 دقیقه ارسال شده است

مرد باشید اینهمه نظر میزارم یکیشو بزاریدنه.من اولا پیچ رنگ سایتم میخوره این وبای دره پیتی که لینک دادین و شرط میبندم اکثرشون اصلا بهتون لینک ندادن!!! جو نگیرتون خودتون نظر نزارید ببینم کی میاد نظر بده؟؟/مرد باشید بزارید نظرو .درضم بخاطر این ناراحت نشدم که لینک ندادین،به این خاطره که من لطف کردم یه ماه لینکتون دادم،بعد درخواست دادم .ناز کردید جو گرفتت.ن فکر کردید خبریه.ملت خر نیستن

این نظر توسط رضا نوروزی در تاریخ 1348/10/11 و 15:06 دقیقه ارسال شده است

دوستان شرکتهای دیگه مثل سامسونگ و مخصوصا ایسر هم برخی محصولاتشون دست کمی از اپل نداره تازه به این گرونی و کمیابی نیستن مخصوصا که خدماتشون خیلی بهتره.پیشنهاد میکنم ایسر رو معرفی کنید.

این نظر توسط عاشق شایان در تاریخ 1348/10/11 و 15:03 دقیقه ارسال شده است

رایانه رایانست ،اگه عزیزت بره یه جای دور ،و همون سیستم کند توهم الهه جون میشه خدا،تا بتونی باهاش چت کنی..
همه دنیا بدونن:شایان عاشقتم عاشقتم عاشقتم

این نظر توسط nazanin.m bache nafe gache kharab shodeh در تاریخ 1348/10/11 و 15:00 دقیقه ارسال شده است

kho azizam bro ye sib gaz bezanid bad bebandidesh poshte laptapeton mishe apple.be hamin rahatiشکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط الهه در تاریخ 1348/10/11 و 14:58 دقیقه ارسال شده است

قویترین ترین رایانه دنیا مال منه!!!زمان بالا امدن سیستم:20دقیقه در بهترین حالت انهم اگر حالش خوف باشددددشکلکشکلک

این نظر توسط معصومه ازیاسوج در تاریخ 1348/10/11 و 14:56 دقیقه ارسال شده است

مرحبا دوگنبزونییلشکلکشکلکشکلک


کد امنیتی رفرش
خرید هاست و دامنه با تخفیف ویژه و امکان تبلیغ در گوگل و...



جهت ثبت سفارش خرید دامنه بین المللی دات کام از شرکت برتینا (تنها شرکت سفارش شده ایرانی در سایت ماکروسافت) و برخورداری از تخفیف گچساران کلیک ،ازطریق لینک های زیر و یا کلیک برروی بنر بالابراحتی میتوانید اقدام نمایید..ضمنا امکان ثبت و خرید دامنه توسط کارشناسان ما وجود دارد.جهت مشاوره خرید و یا طراحی سایت و سئو ... با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
لینک خرید دامنه دامنه دات کام
لینک خرید هاست و دامنه 
تلفن مشاوره و طراحی سایت:

09362022458
09034669668

درباره ما
Profile Pic
اینجا خواهید دید: جدیدترین نرم افزارها بهمراه اموزش گام به گام، دانلود جدیدترین اهنگها، فیلمها ،انیمیشنها ،نرم افزارها، دانلودرایگان انواع کتاب ومقالات اموزش،فرصتهای شغلی بصورت روزانه اخبار گچساران،ایران ودنیا،درگچساران کلیک gachsaran.rzb.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 571
  • کل نظرات : 953
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 981
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 249
  • بازدید امروز : 86
  • باردید دیروز : 994
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 86
  • بازدید ماه : 19,969
  • بازدید سال : 130,464
  • بازدید کلی : 3,387,752
  • کدهای اختصاصی

    I heart FeedBurner