loading...
گچساران کلیک
جدیترین مطالب،استخدامیها و آموزشهای تصویری را در ایمیلتان دریافت کنید

برای دریافت جدیدترین مطالب و آموزشها و همچنین خبرها و استخدامیها فقط کافیست ایمیلتان را در کادر زیر وارد نمایید و در "خبرنامه گچساران کلیک"عضو شوید.بصورت اتوماتیک ایمیلی از طرف ما برایتان ارسال خواهد شد که حاوی لینکی است.باکلیک برروی آن لینک شما نیز به جمع هزاران عضو خبرنامه ما میپوندید.



Enter your email address:

Delivered by gachsaran.rzb.ir

کاربران عزیز گچساران کلیک 25 درصد تخفیف دامنه دات کام به مدت محدود


جهت ثبت سفارش خرید دامنه بین المللی دات کام از شرکت برتینا (تنها شرکت سفارش شده ایرانی در سایت ماکروسافت) و برخورداری از تخفیف گچساران کلیک ،ازطریق لینک های زیر و یا کلیک برروی بنر بالابراحتی میتوانید اقدام نمایید..ضمنا امکان ثبت و خرید دامنه توسط کارشناسان ما وجود دارد.جهت مشاوره خرید و یا طراحی سایت و سئو ... با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
لینک خرید دامنه دامنه دات کام
لینک خرید هاست و دامنه 
تلفن مشاوره و طراحی سایت:

09362022458
09034669668

آخرین ارسال های انجمن
alijam بازدید : 8467 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (3)

بهترین ادیتور برای برنامه نویسی بزبان پایتون چیست؟best ide for python

بهترین ادیتور برای برنامه نویسی بزبان پایتون چیست؟best ide for python

پایتون (به انگلیسی: Python)‏ یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره، سطح بالا، شیءگرا و مفسر است که توسط خَودو فان روسوم (به هلندی: Guido van Rossum)‏ در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد.

فلسفهٔ ایجاد آن تاکید بر دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌های نوشته شده و کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن است کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شده‌اند و در مقابل کتابخانه‌هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند. یک کار غیر معمول که در طراحی این زبان انجام گرفته استفاده از فاصله و جلوبردن متن برنامه برای مشخص کردن بلوک‌های مختلف کد است.

پایتون مدل‌های مختلف برنامه نویسی (از جمله شیء گرا و برنامه نویسی دستوری و تابع محور) را پشتیبانی می‌کند و برای مشخص کردن نوع متغییرها از یک سامانهٔ پویا استفاده می‌کند.

این زبان از زبان‌های برنامه نویسی مفسر بوده و به صورت کامل یک زبان شی‌گرا است که در ویژگی‌ها با زبانهای تفسیری پرل، روبی، اسکیم، اسمال‌تاک و تی‌سی‌ال مشابهت دارد و از مدیریت خودکار حافظه استفاده می‌کند.

پایتون پروژه‌ای آزاد و متن‌باز توسعه‌یافته‌است و توسط بنیاد نرم‌افزار پایتون مدیریت می‌گردد. .پایتون بیش‌تر به عنوان یک زبان اسکریپت‌نویسی استفاده می شود اما گاهی به عنوان یک زبان برنامه نویسی هم استفاده می شود. بر اساس آمار موتورهای جستجو پایتون ۸مین زبان برنامه‌نویسی پرطرفدار جهان است

منبع:ویکی پدیا

 

پایتون در حال حاضر در (مهر1392)در دو نسخه پایدار پایتون 2.7.5 و پایتون3.3.2 ارائه میشود و با مراجعه به وبسایت رسمی توسعه دهنده پایتون  میتوانید آنرا برای سیستم عامل های مختلف دانلود و استفاده نمایید.

 

فهرست برخی از تغییرات عمده پایتون ۳٫۰:

تغییر پرینت چون یک تابع غیر قابل انتقال است نه یک توضیح. این باعث می‌شود که تغییر یک ماژول برای استفاده از یک تابع پرینت متفاوت، آسان باشد و بنابراین ایجاد نحو منظم تر می‌شود. در پایتون ۲٫۶ این امکان با تایپ کردن from – future – import print – function فراهم شد.

اضافه شدن حمایت از یادآوری تابع انتخابی که می‌تواند برای معرفی تایپ خصوصی یا اهداف دیگر استفاده شود.

یکسان کردن تایپ str/Unicode، به نمایندگی از یک متن، و معرفی یک تایپ byte تغییر ناپذیر؛ با یک تایپ مطابق با bytearray تغییر پذیر، که هر دو آرایه از بایت را ارائه می‌کنند.

از بین بردن خصوصیات سازگاری معکوس، شامل کلاس‌های به فرم قبل، قسمت کردن اعداد صحیح، استثناءهای رشته‌ای، و گزارش‌های نسبتاً نا آشکار.

کاربرد زبان پایتون:

سازمان‌های بزرگی که از پایتون استفاده می‌کنند، شامل گوگل، یاهو، سرن و ناسا هستند. ITA نیز از پایتون برای بعضی از اجزای خود استفاده می‌کند.

امنیت زبان پایتون:

پایتون همچنین استفاده وسیعی از صنعت ایمنی اطلاعات می‌کند. مثلاً در چندین ابزار پیشنهاد شده توسط تأمین امنیت و امنیت مرکزی و اسکنر امنیت کاربردی وب واپیتی. پایتون معمولاً در توسعه کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موارد استفاده زبان پایتون:

پایتون با موفقیت در تعدادی از تولیدات نرم‌افزاری مثل زبان فایل آغاز گر تعبیه شده‌است. پایتون معمولاً در بسته‌های انیمیشن ۳D استفاده می‌شود، مانند Houdini, Maya, Softimage XSI, TrueSpace, Poser, Modo, Nuke, Blender. GIMP, Krita, Inkcape, Scribus, Paint Shop Pro ESRI هم اکنون در حال ترقی دادن پایتون به عنوان بهترین انتخاب برای نوشتن فایل آغازگر در ArcGIS است. همچنین در بازی‌ها استفاده می‌شود، مانند Civilization IV و Mount&Blade به عنوان زبان کنترل برای نمایش و عکس العمل حوادث.

نرم افزارهای معروف نوشته شده بوسیله پایتون:

 

برنامه های نوشته شده با پایتون :

 

بیتتورنت (BitTorrent): نرم افزاری برای جستجوی فایل های به اشتراک گذاشته شده(p۲p) و ...

 

بلندر ( Blender): یک نرم افزار ۳ بعدی و اپن سورس بسیار معروف

 

چندلر (Chandler): مدیر اطلاعات شخصی شامل تقویم ، میل ، کارهای روزلنه ، یادداشت ها و ...

 

Civilization IV: یک گیم کامپیوتری بر مبنای پایتون که از boost.python استفاده می کند

 

میلمن (Mailman): یکی از معروفترین نرم افزارهای مرتبط با ایمیل

 

کمبیلوKombilo: مدیر پایگاه داده و مرورگرگیم های go

 

موین موین (MoinMoin): یکی از قدرتمندترین و معروفتریم ویکی های موجود

 

پلون (Plone): یک ابزار مدیریتی محتوایی اپن سورس ، قدرتمند و کاربر پسند

 

پورتاژ (Portage): قلب توزیع جنتو . یک مدیر بستهای سیستم لینوکس

 

زوپ (zope): یک پلاتفورم شی گرای مبتنی بر وب . زوپ شامل یک سرور نرم افزار به همراه پایگاه داده شی گرا و یک رابط مدیریتی درونی مبتنی بر وب می باشد

 

اس پی ای (SPE): یک IDE رایگان، اپن سورس برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، مک که از wxGlade(طراحی رابط کاربر),PyChecker (دکتر کد) (Blender(۳D پشتیبانی می کند.

 

یام (Yum): یک برنامه مدیریت بسته متن باز برای توزیع های سازگار با آرپی ام.

آسان بودن زبان پایتون نسبت به سایر زبانهای برنامه نویسی:

پایتون در نظر دارد که زبانی بسیار قابل خواندن باشد. بنابراین به سمت یک طرح بندی ویژوال بدون پارازیت می‌رود، و اغلب از کلمات کلیدی انگلیسی استفاده می‌کند، در صورتیکه دیگر زبان‌ها از نقطه گذاری استفاده می‌کنند. پایتون نسبت به زبان‌های ساخت یافته سنتی، مثل C و پاسکال، نیاز به تکیه کلام‌های کمتر و همچنین استثناءهای نحوی و موارد خاص کمتری دارد.

در یک مثال ساده تر بطور مثال  سادگی و سختی یک زبان برنامه برنامه نویسی را بطور عمومی با توجه به نوشته شدن اولین برنامه یا همان “سلام دنیا” { ‏hello world! } سنجیده میشوند.

نمونه برنامه  در زبان پاسکال:

Program HelloWorld(output); 

begin   writeLn('Hello, World!')

 

 end.

 

نمونه برنامه در زبان پایتون:

print”hello,world”

 

نمونه برنامخ در زبان پرل 

#!/usr/bin/perl  print «Hello, world!n»;

 

ربان قدرتمند جاوا:

// HelloWorld.java public class HelloWorld {     public static void main(String[] args) {         System.out.println("Hello, World!");    

که البته  باید ابتدا جی دی کی برروی سیستم تان نصب شود و سپس کامپایل شده و فایل جدید تفسیر شود تا نتیجه کار را مشاهده نمایید.

با این توصیف ها میتوان گفت که زبان پایتون  زبان بسییار ساده ای ایست نسبت به سایر زبانها..!

بهترین محیط های  برنامه نویسی و اسکریپت نویسی بزبان پایتون:

 

از نظر خیلی از برنامه نویسان دانلود و استفاده از خود  محیط پایتون که از میتوانید از سایت توسعه دهنده دانلود نمایید بهترین  محیز برای کد نویسی بزبان پایتون میباشد .اما بخاطر سلیقه ای بودن ویا قابلیتهایی که برخی ادیتورها میدهند در اینجا چند محیز اسکریپت نویسی معروف برای زبان پایتون را معرفی میکنماییم:

محیط رسمی پایتون

دانلود ادیتور قدرتمندpyscripter

 

دانلود پلاگین پایتون برای ویژوال استودیو /PTVS for Visual Studio

 

دانلود ادیتور حرفه ای پایتون Wing IDE Professional      

   کدنویسی در مرورگر بصورت آفلاین با ادیتورهمه کاره codemirror 

ادتور و ide قدرتمند برای زبانهای پایتون و روبی editor and IDE 

اسکریپ نویسی در پایتون در ایکلیپس با PyDev for Eclipse  


ادیتور قدرتمند برای پایتون Stani's Python Editor  

 

ادیتور وide محبوب پایتون wxpython  

 

ادتور محبوب و قدرتمند  پایتون و سایر زبانهای برنامه نویسی ActiveState's Komodo

ادتور و ide محبوب و قدرتمند پایتون و سایر زبانهای برنامه نویسی از شرکت اوراکل Oracle's NetBeans 

ادیتور قدرتمند  و رایگان  PyDev 

 همانطور که میدانید پایتون 3 با پایتون 2 یعنی ورژن قبلی سازگار نیست یعنی برنامه های نوشته شده با پایتون  2 را نمی توان با ورژن3 لود و تفسیر کرد .برای  رفع این مشکل میتوانید از نرم افزار رایگان تبدل پاتبون2به3  یعنیpy2to3 استفاده نمایید  و مستندات موجود در این صفحه استفاده نمایید:

رفع مشکل تبدل پایتون 2 به 3 در سایت رسمی پایتون 

دانلود کتاب "از این پس پایتون" بزبان فارسی /لینک مستقیم/بدونه پسورد

دانلوود و مشاهده آموزشهای  آکادمیک پایتون از سایت مکتب خونه                                                                                                 

    منبع : گچساران کلیک/علی جمشیدی فر

 

برچسب ها بهترین ادیتور برای برنامه نویسی بزبان پایتون چیست؟best ide for python , بهترین ادیتور برای برنامه نویسی بزبان پایتون چیست , best ide for python , Python , زبان برنامه‌نویسی،زبان برنامه نویسی پاتون , بهترین محیط های برنامه نویسی و اسکریپت نویسی بزبان پایتون: , آسان بودن زبان پایتون نسبت به سایر زبانهای برنامه نویسی: , برنامه های نوشته شده با پایتون , نرم افزارهای معروف نوشته شده بوسیله پایتون , امنیت زبان پایتون،موارد استفاده زبان پایتون , کاربرد زبان پایتون،فهرست برخی از تغییرات عمده پایتون ۳٫۰ , ز زبان‌های برنامه نویسی مفسر،پایتون , دانلود ادیتور قدرتمندpyscripter , دانلود پلاگین پایتون برای ویژوال استودیو /PTVS for Visual Studio , محیط رسمی پایتون،دانلود ادیتور حرفه ای پایتون Wing IDE Professional , کدنویسی در مرورگر بصورت آفلاین با ادیتورهمه کاره codemirror , ادتور و ide قدرتمند برای زبانهای پایتون و روبی editor and IDE , اسکریپ نویسی در پایتون در ایکلیپس با PyDev for Eclipse , ادیتور قدرتمند برای پایتون Stani's Python Editor , ادیتور وide محبوب پایتون wxpython ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سعید در تاریخ 1392/08/26 و 22:24 دقیقه ارسال شده است

ممنون اما به نظر من بهترین و حرفه ای ترین ادیتور برای پایتون jetbrans pycharm میباشه .البته برای سایر زبانهای برنامه نویسی و کدنویسی هم این شرکت ادتورها و نرم افزهای بسیار حرفه ای داره.حتمی امتحان کنید.
پاسخ : موافقم.تشکر

این نظر توسط ساسان در تاریخ 1392/07/19 و 4:07 دقیقه ارسال شده است

ممنون از بابت ارسال مطالب به ایمیلم و کتاب خوبی که معرفی کردید
پاسخ : خواهش دوست عزیز.موفق باشید

این نظر توسط mehri در تاریخ 1392/07/17 و 17:02 دقیقه ارسال شده است

tanks


کد امنیتی رفرش
خرید هاست و دامنه با تخفیف ویژه و امکان تبلیغ در گوگل و...



جهت ثبت سفارش خرید دامنه بین المللی دات کام از شرکت برتینا (تنها شرکت سفارش شده ایرانی در سایت ماکروسافت) و برخورداری از تخفیف گچساران کلیک ،ازطریق لینک های زیر و یا کلیک برروی بنر بالابراحتی میتوانید اقدام نمایید..ضمنا امکان ثبت و خرید دامنه توسط کارشناسان ما وجود دارد.جهت مشاوره خرید و یا طراحی سایت و سئو ... با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
لینک خرید دامنه دامنه دات کام
لینک خرید هاست و دامنه 
تلفن مشاوره و طراحی سایت:

09362022458
09034669668

درباره ما
Profile Pic
اینجا خواهید دید: جدیدترین نرم افزارها بهمراه اموزش گام به گام، دانلود جدیدترین اهنگها، فیلمها ،انیمیشنها ،نرم افزارها، دانلودرایگان انواع کتاب ومقالات اموزش،فرصتهای شغلی بصورت روزانه اخبار گچساران،ایران ودنیا،درگچساران کلیک gachsaran.rzb.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 571
  • کل نظرات : 953
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 981
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 368
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 1,227
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 16
  • بازدید هفته : 2,391
  • بازدید ماه : 7,245
  • بازدید سال : 117,740
  • بازدید کلی : 3,375,028
  • کدهای اختصاصی

    I heart FeedBurner